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Messe à la Gaulette – Jean-Maurice Labour : « labolision lesklavaz travers par liberasion kiltirel, ekonomik, sosial ek politik »

La messe annuelle, organisée par le Comité diocésain 1er février pour commémorer l’abolition de l’esclavage, a été célébrée hier à La Gaulette devant une assistance minimale imposée par les autorités en raison des restrictions sanitaires et a été diffusée via la plate-forme Internet de Capav. Dans son homélie prononcé à cette occasion, le vicaire du diocèse de Port-Louis, Jean Maurice Labour, qui avait à ses côtés Alain Romaine, s’est appesanti sur le fait que l’abolition de l’esclavage passe par la libération culturelle économique, sociale et politique.

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Jean Maurice Labour a évoqué le fait que le 1er février 1835 a été marqué par l’abrogation de la loi sur l’esclavage à Maurice, c’est-à-dire l’abolition légale de l’esclavage.  Mais l’abolition de l’esclavage est le résultat d’un long processus qui n’est pas encore terminé, a-t-il rappelé. «  Lesklavaz dan tou so bann rasinn ek so bann konsekans, li pa fini avek so labolision legal. Si oule aboli Lesklavaz avec so destriksion limanite li enn long sime ki travers nou memwar ek nou listwar ki pran enn long letan pou geri. Dayer, « crime contre l’humanité » aplike à Lesklavaz pou arive le 21 mai 2001 selman. »

Le prêtre a souligné que la loi concernant l’abolition de l’esclavage a été adoptée en premier lieu à la suite d’un grand combat mené d’abord par les esclaves eux-mêmes, dont beaucoup étaient devenus des esclaves « marrons ». Il y a eu ensuite le combat mené par les abolitionnistes. Mais en fin de compte, l’abolition pour des raisons économiques. « Lesklavaz ti aboli parski li ti nepli rantab pou bann proprieter ki finn gagn dedomazman. Enn travayer perdi so travay, so patron gagn konpansasion », a-t-il dit pour souligner l’ironie de la circonstance.

« Me eski lesklavaz dan so mantalite dominasion  lor ras nwar konsidere kom ras inferier… finn aboli ? Eski mantalite esklavazis finn aboli dan diskriminasion rasial ki bann desandan esklav pe ankor sibir dan lanplwa sekter piblik ek prive ? Eski lesklavaz dan so prezize kiltirel finn aboli kan zot appel nou ‘tchiolo… sovaz’ kan nou sant sega ? Eski lesklavaz ekonomik finn aboli kan bann esklav libere pa ti gagn enn bout later pou zot demaraz kom pep libere, alor ki bann indentured labourers sort depi Lenn zot zot ti gagn later dan gran ek ti morselman, et c’est ce qui explique zot sitission sosial privilezie azordi alors ki bann desandan esklav ankor Squatters ? Eski lesklavaz politik finn aboli kan lepep Chagossiens trete kouma enn marsandiz vande kont lindepandans pei ? An 1835 lesklavaz legal aboli me dan enn negotiasion en 1968 pe vann enn ti pep kouma ti vann esklav ? », a insisté Jean Maurice Labour.

Le vicaire général du diocèse de Port-Louis explique que l’abolition de l’esclavage est en long chemin qui passe par la libération culturelle, économique, sociale, politique vers une vraie libération, un long chemin traversé par l’humanité. « Limanite dan tou so composant : bann ki ankor anprisone dan mantalite esclavagis ki fer zot zistifie dan lemond modern bann tretman inimin lor zot frer ek ser dan limanite ? » s’est-il demandé.
Sur le plan religieux, Jean Maurice Labour a mis en exergue que lorsqu’on a célébré la messe dans les églises, « Jesus, nouveau Moïse, nous fait traverser le chemin depuis l’esclavage jusqu’à la résurrection ».

Il a terminé en faisant mémoire des combattants, prophètes qui sont des symboles sur le chemin. Il a cité Martin Luther King, Rosa Parks, Nelson Mandela, Desmond Tutu, le président Obama et son épouse, Roger Cerveaux et les frères Michel.

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